KONCERT WYPRZEDANY
19:00 Adam Bałdych Quintet
Adam Bałdych – skrzypce
Marek Konarski – saksofon
Krzysztof Dys – fortepian
Andrzej Święs – kontrabas
Dawid Fortuna – perkusja
fot. mat. prasowe
Adam Bałdych Quintet to projekt skrzypka Adama Bałdycha, współtworzony wraz z Markiem Konarskim (saksofon), Krzysztofem Dysem (fortepian), Michałem Barańskim (kontrabas) i Dawidem Fortuną (perkusja).
Kwintet po entuzjastycznie przyjętym przez krytykę albumie „SACRUM PROFANUM”, za który otrzymał drugą nagrodę i nagrodę publiczności BMW WELT 2021 powrócił z „POETRY” nagranym wraz z włoskim trębaczem Paolo Fresu dla niemieckiej oficyny ACT Music. W 2022 Adam Bałdych zaprosił do współpracy wraz ze swoim kwintetem klasyczną skrzypaczkę Agatę Szymczewską, wspólnie realizując album „LEGEND” poświęcony muzyce Henryka Wieniawskiego.
Artyści w swojej estetyce łączą wiele elementów szeroko rozumianej muzyki współczesnej, tworząc muzykę wielobarwną i autentyczną, nie zamykając się w ramach jazzu. Obok autorskich kompozycji sięgają po dzieła muzyki poważanej: od muzyki dawnej po współczesnych twórców, zawsze jednak dekonstruując oryginał i wpisując w osobisty język muzyczny dla uzyskania nowej jakości.
21:00 Kenny Garrett and Sounds From The Ancestors
Kenny Garrett – saksofon altowy i tenorowy
Corcoran Holt – kontrabas
Rudy Bird – perkusjonalia
David Brown – fortepian
Ronald Bruner – perkusja
fot. mat. prasowe
„Sounds from the Ancestors” to dwudziesty oryginalny album Kenny’ego Garretta i piąty wydany nakładem wytwórni Mack Avenue z siedzibą w rodzinnym mieście saksofonisty – Detroit.
Podczas sesji nagraniowej Garrettowi towarzyszyli pianista Vernell Brown Jr, basista Corcoran Holt, a także perkusiści Ronald Bruner oraz Rudy Bird. W nagraniu płyty uczestniczyły także dziesiątki gości, dodając do muzycznego krajobrazu wokale, perkusję, trąbkę, organy oraz pianino Fender Rhodes. Sam lider, oprócz saksofonu, grał na pianinie elektrycznym oraz na fortepianie.
Na nieco ponad godzinnym wydawnictwie znajduje się osiem utworów, w tym „It’s Time to Come Home”, który zarówno otwiera (w wersji wokalnej), jak i zamyka (w wersji instrumentalnej) cały album. Saksofonista postanowił sięgnąć do wspomnień z dzieciństwa, przywołując zapamiętane muzyczne klimaty i emocje w oryginalnych kompozycjach. Punktem wyjścia są tu tytułowe dźwięki przodków. Saksofonista przenosi swoje afro-kubańskie dziedzictwo na współczesne gatunki: jazz, gospel, hip-hop i R&B.
fot. mat. prasowe
Dwa utwory miały stanowić osobiste hołdy autora: „Hargrove” nagrany z udziałem trębacza Maurice’a Browna, poświęcony pamięci Roya Hargrove’a, a także „For Art.’s Sake”, który stanowi ukłon w stronę Arta Blakeya. W pierwszym z nich uważni słuchacze znajdą nawiązania do „A Love Supreme” Coltrane’a.
Kenny Garrett wraca po pięciu latach przerwy od nowych wydawnictw z prawdziwym hukiem, wydając znakomity album, będący jednym z najlepszych wydawnictw w całej dyskografii tego wielkiego artysty.