Jaskulke-Komeda-foto1-Mikołaj-Zacharow

Jaskułke Sextet: „Komeda Recomposed”

Sławek Jaskułke od wielu lat pracuje nad uzyskaniem unikalnego, jedynego w swoim rodzaju brzmienia — zarówno w zakresie komponowania muzyki, jak i sposobów rejestracji dźwięku oraz doboru instrumentów.

Przełomem w tej pracy była, wydana w 2014 roku płyta SEA, nagrana w pracowni, na pianinie z moderatorem. Brzmienie zachwyciło zarówno samego Sławka, jak i jego fanów, a ostatecznym potwierdzeniem była przyznana przez audiofilski magazyn High Fidelity w 2015 roku nagroda właśnie za brzmienie albumu. Od tej pory Sławek nagrywał i koncertował przede wszystkim na pianinach. Ich wybór podyktowany był dotychczasowym brakiem możliwości instalowania moderatora na fortepianie, a to właśnie moderator nadaje owo charakterystyczne brzmienie.

Projekt Komeda Recomposed

Muzyka napisana przez Jaskułke na sextet jazzowy, jest interpretacją i odniesieniem do twórczości Krzysztofa Komedy. Zaglądanie wstecz w muzyce jest bardzo cenne, bo dzięki temu poznajemy język starych mistrzów. To niezwykle pomocne w kształtowaniu swojego stylu. […] Krzysztof Komeda do nagrania tego, przełomowego dla polskiego jazzu, albumu zaprosił m.in. młodziutkich Zbyszka Namysłowskiego i Tomka Stańkę. Idąc tym tropem, Sławek Jaskułke postawił na nową, młodą falę polskiego jazzu: Piotra Chęckiego i Michała Ciesielskiego na saksofonach oraz Emila Miszka na trąbce przy wsparciu bardziej doświadczonych Romana Ślefarskiego na bębnach i Piotra Kułakowskiego na kontrabasie.

Skład zespołu:

Sławek Jaskułke (piano)
Emil Miszk (trumpet, flugehorn)
Piotr Chęcki (baritone sax)
Michał Jan Ciesielski (alto sax)
Piotr Kułakowski (double bass)
Roman Ślefarski (drums)