artyści

Możdżer Danielsson Fresco & Holland Baroque oraz Kasia Pietrzko Trio

330 PLN (VIP), 220 PLN Premium, 190 PLN (I miejsca), 170 PLN (II miejsca), 150 PLN (III miejsca), 125 PLN (IV miejsca)

I set: Kasia Pietrzko Trio

 Skład:

Kasia Pietrzko – fortepian

Andrzej Święs – kontrabas

Piotr Budniak – perkusja

Malując słowną impresję na temat muzyki tworzonej przez Kasia Pietrzko Trio cennym jest zwrócenie uwagi na świeżość, klarowność i przejrzystość kompozycji. Ponadto grę zespołu cechuje dbałość o dobrą jakość brzmienia. Najważniejsze w kreacjach artystycznych grupy są emocje, które to stają się nadrzędnym metajęzykiem ich muzycznej opowieści.

Kasia Pietrzko – polska pianistka, aranżerka i kompozytorka. Laureatka „Mateusza” Trójki Polskiego Radia w kategorii Debiut Roku za debiutancką płytę „Forthright Stories” (wydaną we wrześniu 2017 r.) oraz nagrody Grand Prix Jazz Melomani 2018 w kategorii Nadzieja Melomanów. Pianistka była nominowana do nagrody Fryderyki 2018 w kategorii Debiut Roku. W opinii wybitnych polskich muzyków jazzowych charakteryzuje ją zmysł improwizatorski, wyobraźnia harmoniczna i brzmieniowa kreatywność. W lutym 2018 roku zagrała pierwszy koncert z Tomaszem Stańko, który zapowiadał dalszą współpracę i jesienną, europejską trasę koncertową. Kasia Pietrzko jest absolwentką krakowskiej Akademii Muzycznej. Swoje umiejętności doskonaliła również w Nowym Jorku u Aarona Parksa, Taylora Eigsti, Johny’ego O’neala, Aarona Goldberga i Kenny’ego Wernera. W 2015 roku wraz z zespołem Stanisława Słowińskiego zdobyła Grand Prix 39. Międzynarodowego Konkursu Jazz Juniors w Krakowie. Debiut pianistki „Forthright Stories” został bardzo pozytywnie przyjęty przez krytyków i środowisko w kraju i za granicą otrzymując najwyższe oceny. Album został nagrany z Corcoranem Holtem (USA) na kontrabasie oraz Piotrem Budniakiem na perkusji. Od 2017 roku artystka współtworzy The Tony Williams Tribute, którego liderem jest wybitny perkusista Michał Miśkiewicz. Współpracowała z Adamem Larsonem, Troyem Robertsem, Henrykiem Miśkiewiczem, Mateuszem Smoczyńskim, Tomaszem Wendtem, Adamem Bałdychem. Koncertowała m.in. na festiwalach w Hiszpanii, Serbii, Rumunii, Słowacji, Czechach, Węgrzech i Chinach.

Andrzej Święs – czołowy kontrabasista młodego pokolenia polskiej sceny jazzowej, absolwent klasy kontrabasu Akademii Muzycznej im. I.J. Paderewskiego w Poznaniu (2005) oraz Instytutu Jazzu i Muzyki Rozrywkowej Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach (2008). Na scenie jazzowej zadebiutował w 2004 r., występując z trio Pawła Tomaszewskiego na Międzynarodowym Festiwalu Młodych Zespołów Jazzowych „Jazz Juniors” w Krakowie, gdzie zespół zdobył II nagrodę. Na stałe współpracuje z zespołem Soundcheck oraz kwartetem Grzegorza Nagórskiego. Na swojej drodze artystycznej pracował z takimi artystami jak: Lee Konitz, Janusz Muniak, Jan „Ptaszyn” Wróblewski, Adam Pierończyk, Piotr Baron, Joachim Mencel, Ewa Bem, Leszek Żądło, Wojciech Groborz, Arek Skolik, Łukasz Żyta, Grzegorz Piotrowski, Tomasz Grzegorski, Marcin Ślusarczyk, Zbigniew Namysłowski.

Piotr Budniak – perkusista i kompozytor pochodzący z Zielonej Góry. Absolwent dwóch akademii muzycznych – w Katowicach i Krakowie. Laureat większości najważniejszych polskich konkursów jazzowych, odnoszący sukcesy także na scenie europejskiej. Koncertował m.in. w Chinach, Korei Południowej, Estonii, Hiszpanii, Rumunii, Rosji, Francji, Belgii, Słowacji, Czechach, Niemczech, na Węgrzech i i Ukrainie. Od najmłodszych lat dostrzegający pluralizm i wynikającą z niego relatywność rzeczywistości. Wewnętrznie skonfliktowany, poszukujący balansu pomiędzy sercem, rozumiem oraz duchem. Uzależniony od wątpliwości i zadawania trudnych pytań, na które nie akceptuje prostych odpowiedzi. Zafascynowany linearną koncepcją gry na perkusji oraz translacją melodii w materię rytmiczną. Nieustannie poszukujący nowych inspiracji i środków wyrazu. Współtworzy wiele zespołów jazzowych młodej generacji (m.in. Adam Jarzmik Quintet, Kasia Pietrzko Trio, The Forest Tuner, Klara Cloud & The Vultures). Lider własnej formacji Piotr Budniak Essential Group. Koncertował także z Januszem Muniakiem, Zbigniewem Namysłowskim, Piotrem Wojtasikiem czy Piotrem Wyleżołem

fot. mat. pras.

 

II set: Możdżer Danielsson Fresco & Holland Baroque

Występ jest częścią trasy koncertowej promującej płytę „Just ignore it”.

Skład:

Leszek Możdżer – fortepian

Lars Danielsson – kontrabas

Zohar Fresco – instrumenty perkusyjne

Trio zagra z towarzyszeniem orkiestry Holland Baroque.

W projektach tworzonych przez Możdżer Danielsson Fresco nic nie jest oczywiste. Ich produkcje docenia się za subtelne i wyrafinowane brzmienie oraz osiąganie harmonii między kluczową dla natury jazzu improwizacją a melodyjną przystępnością. Trio ma na koncie trzy studyjne albumy: „The Time” z tytułem Diamentowej Płyty, „Between us and the light” oraz „Polska”, które osiągnęły już status Podwójnej Platyny. Tym razem muzycy do nagrań kolejnego albumu zaprosili orkiestrę Holland Baroque, z którą Leszek Możdżer nagrał w 2017 roku płytę „Earth Particles”.

Leszek Możdżer – wybitny pianista i kompozytor, dokonał w polskim jazzie mentalnej i stylistycznej rewolucji, jaka nie stała się wcześniej udziałem żadnego innego jazzmana. Trudne jazzowe frazy, skomplikowane improwizacje, melodykę standardów i subtelność kompozycji ubrał w ramy specyficznego jazzu, który – nie siląc się na wylewność wobec słuchaczy, komercję i przebojowość – stał się tętniącym ekspresją „jazzem Leszka Możdżera”. Należy do najciekawszych zjawisk polskiego jazzu ostatnich dekad. Początkowo związany z „yassową” formacją Miłość, potem pojawiał się w wielu konfiguracjach min. w zespołach Zbigniewa Namysłowskiego, Tomasza Stańko, Buddy’ego de Franco, Archie’go Sheppa i wielu innych. Dyskografia pianisty obejmuje ponad sto albumów. Nagrywał i koncertował m.in. z Davidem Gilmourem, Naną Vasconcelos, Marcusem Millerem, Johnem Scofieldem, Joe Lovano, Tan Dunem, Patem Metheny’m czy Adamem Makowiczem. Album Impressions On Chopin wszedł już na stałe do swoistego kanonu nagrań inspirowanych twórczością genialnego polskiego kompozytora. Leszek Możdżer współpracował także z Janem A.P. Kaczmarkiem (nagrania do nagrodzonej Oscarem ścieżki dźwiękowej do filmu „Finding Neverland”). Projekty solowe („Piano”, „Komeda”) oraz w autorskim trio z Larsem Danielssonem i Zoharem Fresco („The Time”, „Between us and the light”, „Polska”) osiągnęły statusy Diamentowych i Podwójnie Platynowych Płyt.  Leszek Możdżer jest również autorem muzyki do przedstawień teatralnych i filmów.

Lars Danielsson ukończył Konserwatorium w Goeteborgu w klasach kontrabasu, wiolonczeli i gitary basowej. Jego liryczny, ale równocześnie mocny i rytmiczny styl zyskał mu wielkie uznanie na międzynarodowej scenie jazzowej. Zdolność sprawienia, by najzwyklejsza nawet melodia brzmiała świeżo i niezwykle jest powodem, dla którego Lars Danielsson uczestniczył w ogromnej liczbie konstelacji muzycznych na całym świecie.  „Kwartet Larsa Danielssona” z saksofonistą Milesa Davisa, Davidem Liebmanem, pianistą Bobo Stensonem i legendarnym perkusistą Jonem Christensenem zyskał ogromne uznanie i zebrał wszelkie możliwe nagrody w ciągu 20 lat działalności. Ten zespół był dla Larsa swoistym „placem zabaw”, gdzie rozwinął się ogromny potencjał muzyka w kierunku aranżacji i kompozycji. Lars Danielsson jako kompozytor pisał dla kwartetu, orkiestry symfonicznej, big bandu, był szefem pełnej gwiazd Jazz Baltica Orchestra.  Dyskografia Larsa to między innymi osiem autorskich albumów od 1980 roku przy współpracy takich tuzów jak: John Abercombie, Bill Evans, Michael Brecker, John Scofield, Jack DeJohnette, Mike Stern, Billy Hart, Pat Metheny, czy Charles Lloyd. Lars Danielsson był również członkiem „Trilok Gurtu Group”. Jako producent Lars współpracuje m. in. z Cecilie Norby,  Jonasem Johannesem oraz Viktorią Tolstoy.

Zohar Fresco urodził się w Izraelu w rodzinie o tureckich korzeniach. Grę na instrumentach perkusyjnych rozpoczął już w wieku sześciu lat. Jako nastolatek głęboko zainteresował się tradycyjnymi arabskimi instrumentami, jak bębny ramowe i tamburyna.  Z czasem, wraz z własnym rozwojem oraz dzięki charakterystycznemu stylowi gry, stał się perkusistą znanym nie tylko w swoim rodzinnym kraju, ale również na arenie międzynarodowej. Brał udział w nagraniach ścieżki dźwiękowej do takich filmów jak „Kikar Hahalomot”, „Piąty element” czy „Kraina szczęścia”. Zohar Fresco jest także managerem artystycznym perkusyjnego festiwalu „Peimot”, który odbywa się raz do roku w Jerozolimie. Na co dzień prowadzi warsztaty muzyczne, z którymi jeździ po całym świecie. Bierze też udział w niezliczonych i różnorodnych projektach muzycznych.

fot. mat. pras.

Holland Baroque zdobywa światowe uznanie za swoje wyjątkowe, świeże podejście do muzyki historycznej i piękne brzmienie. Ich koncerty emanują wyjątkową energią wynikającą z inspirujących relacji pomiędzy artystami oraz szczególnego zaangażowania całego zespołu w wykonywaną muzykę. Artyści nie stronią również od dźwiękowych eksperymentów z muzyką ludową, współczesną, popularną i – jak się okazuje – jazzową. Holland Baroque Society nie ma stałego dyrektora. Zamiast tego orkiestra posiada zarząd artystyczny, w którego skład wchodzą jej cztery założycielki: Esther van der Eijk, Judith Steenbrink, Lidewij van der Voort i Tineke Steenbrink.

fot. mat. pras.